Sint-Maria-Oudenhove
In een idyllisch winterlandschap verzorgt MW 4148 een pendeldienst tussen FZT en FGRA (omwille van werken op lijn 50 tussen Brussel en Gent Sint-Pieters) en rijdt hierbij over een buitendienstgestelde onbewaakte overweg. Op de plaats van het andreaskruis staan nu meerdere betonpalen en draad tussen om verkeer te verhinderen (zie Erwetegem foto 29.013 waar men dezelfde vereenvoudiging uitgevoerd heeft).
Deze P-trein FGSP-FGRA passeert ter hoogte van het vroegere station van St.-Maria-Oudenhove. Deze halte werd opgeheven in juni 1984 tesamen met Gemeldorp, Hemelveerdegem en Erwetegem. Bussen van de Lijn, ingezet vanuit FZT, bedienen nu deze landelijke “Heilige” gebieden. Bushalte Pijperzele, 05-08-01. Foto Ben Lanoot
Tussen het station van Lierde en St Maria Oudenhove maakt de L122 een flinke bocht (stijgend) gevolgd door een recht stuk. Het is dan ook hard labeur voor een dieselloc reeks 62 om 'snelheid ' te halen op dit stuk. Een Vmax van 120km/u (kan de loc in theorie halen) is hier een utopie. Bij dit plaatje moet u zich eventjes het gehuil-gebulder van de motor in volle regime inbeelden. Foto Ben Lanoot
De 6220 heeft zojuist de vroegere halte Sint-Maria-Oudenhove verlaten en rijdt traag richting Klein Holland. De belabberde uiterlijke staat van de loc (lapjeskleurstelling) toont duidelijk aan dat het einde van het tijdperk van de 62ers nabij is. De motorwagens reeks 41 zijn immers in aantocht ! Zomer 2001. Foto Ben Lanoot